| Strona: 1 / 1 strony: [1] |
Jak zrobic mape do cs 1.6 | |
| | zlo | 05.10.2008 19:45:11 |
Grupa: Posty: 73 #162461 Od: 2008-10-5
Ilość edycji wpisu: 2 | Mapy/mapping, FAQ by mieTK v. 1.0 Znajdują się tu wzory odpowiedzi na najczęściej pojawiające się tematy. Indeks zawartości:
1. Skąd mogę pobrać mapę xxx? 2. Jak się robi mapy? 3. Mam problem przy robieniu mapy. 3,5. Kompiluję, ale mapa się nie tworzy. 4. Jaka jest wasza ulubiona mapa? itp. 5. Prezentacja własnej mapy. 6. Przerabianie standardowych map. 7. Napiszcie jakieś fajne wallshoty/miejscówki na mapie xxx! itp. 8. Pozostałe
1. "Skąd mogę pobrać mapę xxx?"
Oto krótki zbiór linków do stron z mapami:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
- recenzje map, newsy
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
- newsy, w downloadzie prawie wszystkie polskie mapy
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
- strona, na którą trafiają najlepsze mapy wydane przez community
No i oczywiście stary przyjaciel google.pl. Najlepsze rezultaty daje, gdy wpisze się nazwę mapy z rozszerzeniem .zip/.rar - na przykład de_dust2.zip
Aha, jeszcze jedno - NIE MA rozróżnienia na mapy do CS 1.5 i 1.6. Wszystko, co było robione na engine HL1, pójdzie zarówno w 1.5, jak i w 1.6. Więc macie jeden problem z głowy.
2. "Jak się robi mapy? Jakim programem?"
Do robienia map CS:S służy program Valve Hammer Editor. Pobrać go można poprzez steama, instalując Source SDK, zestaw narzędzi do modyfikacji HL2. Oczywiście przydatna jest też masa innych pobocznych programów, jednak VHE składa wszystko do kupy, i do prostej mapki wystarczy tylko on.
Robić mapy do CS zwykłego i innych gier na engine HL1 można w różnych innych programach (Quark, Radiant, Tread 3d), jednak standardem jest oficjalny program Valve - wspomniany Hammer w wersji niesteamowej. Mirrory do ściągnięcia: 1 2 3 4
A poniżej linki do kursów, które pomogą ci rozpocząć przygodę z robieniem map: WAŻNE! Przeczytaj pliki pomocy w Hammerze. Zawierają mnóstwo informacji i dla początkujących, i dla zaawansowanych.
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
(oficjalna strona Valve)
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
(po polsku)
3."Mam problem przy robieniu mojej mapy"
Na pewno nie jesteś pierwszy, któremu się on przytrafił. Niemal wszystkie zostały sklasyfikowane i opisane w tutorialach. Oto linki do stron, które Ci pomogą:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
- HL1
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
- HL1
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
- błędy w kompilacji HL1
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
- HL2
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
- HL2
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
- HL2
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
- HL2
http://hlmaps.noskill.pl/ - największa polska strona o mapowaniu HL1, tutoriale po polsku, forum, wywiady, newsy i inne.
Z każdej z tych stron prowadzi dziesiątki linków do innych ciekawych sajtów, także dla żądnego wiedzy mappera materiałów jest pod dostatkiem.
Jeżeli nie znalazłeś rozwiązania swojego problemu na powyższych stronach (co jest wątpliwe, ale teoretycznie możliwe), przeszukaj archiwum tych for dyskusyjnych:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Dopiero, kiedy wyczerpałeś już wszystkie możliwości, z szukaniem na Googlach na czele, możesz założyć topik ze swoim problemem. Być może nawet ktoś Ci pomoże . Pamiętaj, ze kilkukrotnie zwiększasz swoją szansę na znalezienie odpowiedzi na pytanie, zamieszczając log z kompilacji ! Bez loga nikt nie pozna prawdziwych powodów Twoich problemów, zawsze go dołączaj do swojego pytania !
3,5. "Kompiluję, ale mapa się nie tworzy"
Mapa się nie tworzy, czyli nie tworzy się plik BSP. W 90% przypadków jest to spowodowane spacjami w ścieżce dostępu do plików, z których korzysta kompilator (np. pliki WAD, czy RMF). Jeżeli masz Counter-Strike zainstalowany w katalogu np. "d:\gry\gry fpp\counter-strike\", a tekstury w "e:\tekstury do CSa\" to bardzo źle. Spacja w nazwie katalogu "gry fpp" to morderstwo dla kompilatora, podobnie w "tekstury do CSa". Zmień nazwę tych katalogów i ewentualnie wszystkich innych, w których są jakiekolwiek pliki, z których będzie korzystał kompilator na takie, żeby nie zawierały spacji (np. "gry_fpp", albo "teksturyDoCSa" - cokolwiek, tylko bez spacji), jeszcze raz skonfiguruj edytor (uaktualniając nazwy katalogów) i spróbuj skompilować mapę jeszcze raz. Jeżeli działa - problem rozwiązany, jeżeli nie działa możesz założyć temat z pytaniem (pamiętaj, żeby zamieścić log z kompilacji !).
4. "Jaka jest wasza ulubiona mapa?" i pochodne
Nudny, nic nie wnoszący topik w stylu wątków-tasiemców na SK-Gaming. Ttakie tematy będą bezlitośnie tropione i duszone w zarodku.
5. "Przedstawiam moją własną mapę xxx"
Super! Twórcza aktywność użytkowników boarda jest bardzo mile widziana. Jednak przy zakładaniu tematu z własną mapą obowiązują pewne proste reguły:
- zawsze dawaj screeny ze swojej mapy, nie każdemu chce się odpalać CS, żeby zobaczyć jak wygląda - jeżeli wykorzystałeś na niej jakieś zasoby (tekstury/modele) ściągnięte z Internetu, podaj ich listę i podziękuj autorom. - Topik w stylu "robię mapę, ale nie mam jeszcze żadnego screenshota" wędruje do kasacji, nie będziemy dyskutować o niczym.
6. "Chciałbym przerobić standardową mapę, np. dust2"
Nie jest to takie proste jak się może wydawać, tutorial o tym co i jak można zrobić z gotową mapą znajduje się tutaj.
7. "Napiszcie jakieś fajne wallshoty/miejscówki na mapie xxx"
Takie topiki sugeruję zakładać w dziale "Ogólnie o CS 1.6". Dotyczy on raczej samej gry i techniki grania, niż map. Poza tym, na forum mapowe zagląda mniej graczy niż do ogólnego, więc otrzymasz mniej odpowiedzi | | | Electra | 26.04.2024 07:08:04 |
|
| | | unimator | 05.08.2010 11:16:28 | Grupa: Użytkownik
Posty: 7 #563548 Od: 2010-8-4
| www.cs-scripts.pl | | | ana123 | 29.01.2011 11:49:46 | Grupa: Użytkownik
Posty: 2 #640416 Od: 2011-1-29
| Zapraszamy Oferujemy miłą atmosferę i chwilę spędzone z nami. Jesteśmy otwarci na wszelkie propozycje. Na serwerze są wgrane modele broni, dzięki czemu masz prawdziwą atmosferę Cod odmłodzony: -Nowe Itemy -Nowe Klasy -Nowe Modele Wszystko to sprawia że gdy siądziesz przed cs'em odpalisz nasz serv i spędzisz duzo czasu. Zapraszamy! Nasz server gwarantuje ci atmosferę COD
Wbijaj do gry i karaj!
Nazwa serwera: Cs-No4you.xpag.pl [COD MoD] IP Serwera: 188.116.34.148:27085 Bany: Klik Czas Mapy : 25 Ilość slotów: 20 Godziny uptime: 24/7 Friendly Fire: Wyłączony Typ serwera: Steam/Nonsteam
Oferujemy: *Nie zapomniane spędzone chwile z nami *Za free|SMS przeniesienie LVL *Możliwość otrzymania admina *FD -Szybkie pobieranie! *Kontakt ze strony h@ *Polska Lokalizacja *Konta premium *Konkursy *Pingi 20-40
| | | ana123 | 08.02.2011 16:00:45 | Grupa: Użytkownik
Posty: 2 #646705 Od: 2011-1-29
| ..:: Witaj ::..
Chcę Ci Przedstawić Cs-Stodola.pl sieć serwerów CS 1.6!
Na Naszych Serwerach Znajdziesz Miłą Atmosferę, Kulturalnych Graczy i Wyrozumiałych Adminów.Ponadto co tydzień odbywa się konkurs na admina (losowanie poprzez program). U nas admina możesz mieć za friko ! zapraszamy!
[FFA] [Fast DL]
Forum:Cs-Stodola.pl IP: 91.203.223.74:27028 Lokalizacja: Polska Sponsor: Jest,prywatny. Friendly Fire: OFF Mod: FFA Typ: S+NS Sloty: 32
[COD] [Fast DL]
Forum:Cs-Stodola.pl IP: 91.203.223.74:27029 Lokalizacja: Polska Sponsor: jest,prywatny. Friendly Fire: OFF Mod: COD Typ: S+NS Sloty: 32
[TeamPlay] [Fast DL]
Forum:Cs-Stodola.pl IP: 91.203.223.84:27126 Lokalizacja: Polska Sponsor: Brak Friendly Fire: OFF Mod: TP Typ: S+NS Sloty: 18
[Diablo Mod] [Fast DL]
Forum:Cs-Stodola.pl IP: 91.203.223.83:27363 Lokalizacja: Polska Sponsor: Brak Friendly Fire: OFF Mod: Diablo Mod Typ: S+NS Sloty: 20
[HnS] [Fast DL]
Forum:Cs-Stodola.pl IP: 178.63.98.16:27166 Lokalizacja: Polska Sponsor: Brak Friendly Fire: OFF Mod: HnS Typ: S+NS Sloty: 15
[DeathRuN] [Fast DL]
Forum:Cs-Stodola.pl IP: 91.213.206.218:29224 Lokalizacja: Polska Sponsor: Brak Friendly Fire: OFF Mod: DR Typ: S+NS Sloty: 14
[4FuN] [Fast DL]
Forum:Cs-Stodola.pl IP: 91.203.223.64:27120 Lokalizacja: Polska Sponsor: Brak Friendly Fire: OFF Mod: 4FuN Typ: S+NS Sloty: 12
[Surf+Armor Mod] [Fast DL]
Forum:Cs-Stodola.pl IP: 91.203.223.64:27120 Lokalizacja: Polska Sponsor: Brak Friendly Fire: OFF Mod: Surf+Armor Typ: S+NS Sloty: 12
[GunGame] [Fast DL]
Forum:Cs-Stodola.pl IP: 91.203.223.83:27708 Lokalizacja: Polska Sponsor: Brak Friendly Fire: OFF Mod: GunGame Typ: S+NS Sloty: 20
| | | 878787 | 27.03.2011 20:55:03 | Grupa: Użytkownik
Posty: 1 #673318 Od: 2011-3-27
| | | | Electra | 26.04.2024 07:08:04 |
|
|
| Strona: 1 / 1 strony: [1] |
<< Pierwsza | < Poprzednia | Następna > | Ostatnia >> |
Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |
|